Colonial Van Lines

Claim
marker

8795 W McNab Rd #103
Fort Lauderdale, FL 33321

marker
(800) 356-1855
Incorrect info? Correct your listing
Reviews
( 174 )
( 54 )
( 9 )
( 0 )
( 45 )

Best

Donna Rose in the resolutions department did an excellent job of clearing up our concerns.

Worst

I had the moving Nightmare of my life with this Company. They under quoted the job. The company they subcontracted out to out right stole my money! When I was told it was going to...

dont do it 10/30/2014

If we had the option of negative stars I would have put it on there. They have lied about pick-up and delivery. The driver they hired has our stuff and wont give to us or tell us where it is. He did tell us he doesn't have everything nor does he know where the missing items are. He also informed us the bed, dresser and kitchen table are broken and cushions for couch are missing. If you want your stuff moved don't call Colonial Van Lines. None of our things were tied or secured when picked up. more
Owner response
Owner response 11/3/2014
Colonial Van Lines Relocation Division regrets to hear of your dissatisfaction with the services rendered for your relocation. With the information you have provided us with, we are unable to locate your move with us. We are aware that you would like to remain anonymous, however, if you are indeed a customer we would like to speak with you to address your issues. Call us at 1-800-351-2523.We urge you to contact our office to discuss your concerns as soon as possible as we always like to ensure that our customers are satisfied with our services. Please call and provide your name and job ID # so we can better assist you with your issues. Thank you, Colonial Van Lines Relocation Division

Great 10/27/2014

Colonial Van Lines teams were awesome! I needed to move no later than 6 days after my initial call. Their teams met my deadline and provided exceptional service throughout my entire relocation. The movers were professional and courteous as well as helpful. Colonial provides an entire team of professionals. I moved my household goods as well as 2 specialty cars. I was impressed by their consistent communication, daily follow up, professionalism, courtesy and taking great care of my household items and cars! I absolutely recommend Colonial Van Lines for your relocation! more
Owner response
Owner response 11/3/2014
Our team is elated to learn of your satisfaction with the services rendered and that we were able to achieve our desired goal of relieving stress throughout your relocation. We are honored to have been given the opportunity to play a role in your relocation and sincerely thank you for your business. We wish you the best at your new location and should you ever require moving services in the future, we look forward to coordinating your move again. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

Best Around Very Happy I Chose them 10/17/2014

I had my daughter meet the movers in New Jersey, and there was some complications as the movers were picking up my stuff from a storeage unit, which apparently the lock was broken into and my daughter had difficulty getting assistance from the storage facility. Although it took some time to get straightened out, the two movers waited patiently and did not put any added stress on my daughter as she was dealing with a lot. Once they gained access to the unit, the move went quickly and smoothly. My items were delived within the time frame that they said they would be there. I was notifed every step of the way and received a call 24 hours prior to the deliver date as well as calls to update me throughout the day prior to them delivering my furniture to advise me of the time in which they hoped to deliver my furniture. On the day of deliver they were there on time, they were polite, coutious friendly and very professional. My items were wrapped and protected and they put everything were I had asked them to. They removed the wrappings from the furniture that they wrapped. Overall I would have to say it was a very easy move considering it was going cross country and also that I was not at the pick up site and had to rely on my daughter it went very well. I would definately recommend Colonial Van Lines to anyone who needs movers. more
Owner response
Owner response 10/20/2014
Thank you for sharing your positive experience in regards to the services provided for your relocation. We appreciate the time you have spent in acknowledging the hard work that was put out in order to make your move a successful one. Best wishes in all your future endeavors. Thank you. Colonial Van Lines Relocation Division.

great service 10/3/2014

great service and followup phones calls. more
Owner response
Owner response 10/6/2014
Our team would like to thank you for your efforts made in sharing your feedback with the public. It was an honor to have played a role in your relocation and we wish you the absolute best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

I see why they're not apart of the BBB 10/1/2014

I would've given zero stars...actually negative stars if I could. I have moved 4 times in 10 years and this is by far the most miserable moving company I have every had the misfortune of using. I paid them 12K to move which was 4k more than they originally quoted, they only sent 2 guys to pack up a 3700 sqft house to the point they were in my home until 330am. They clearly realized they should have brought a bigger truck however my stuff was packed and delivered however items were damaged. Even after I filed the necessary claims to include pictures and notified the movers upon delivery items were damaged (they told me to file a claim) the customer service department denied just about everything I submitted because I was not accepting consumer responsibility. They had the nerve to tell me that I was expected to open every single box (mind you we're talking more than 400 boxes) upon delivery and at that very moment was supposed to note things on a form. What a bunch of BS. They had no problem taking my 12K which I paid with a certified checks but they can't accept responsibility that clearly my items were not damaged when they were loaded apparently haphazardly onto their truck. The absolute worst customer service...condescending and unresponsive individuals, the most incompetent movers and criminals! The way I see it...they committed fraud and as it's in excess of 1,000.00 it's actually a felony. What a joke! Buyer (customer) beware!!!!! more
Owner response
Owner response 10/6/2014
Mrs Limbaugh, Colonial Van Lines takes pride in the quality of our customer service, and we also like to ensure that our customers are satisfied with the services rendered. Our company has reviewed your online posting and we regret to learn of your dissatisfaction with the way in which your relocation was performed. We have taken the liberty of forwarding your account to our customer service team for review and a representative of that department will be in contact with you to advise of any further updates. Should you have any other questions or concerns, please feel free to contact our office at your earliest convenience at 1-800-351-2523. Sincerely, Colonial Van Lines Inc

Excellent Service 9/26/2014

Colonial Van Lines did an excellent job. The gentlemen who loaded and unloaded my things were extremely professional, they made sure to wrap anything fragile very well, my representative called to make sure that everything was going well and they kept me informed during the move. I highly recommend using their services!!! Job # 55130072-Co-A more
Owner response
Owner response 10/1/2014
Our team is elated to learn of your satisfaction with the services rendered throughout the duration of your relocation. We appreciate the opportunity to have played a role in your relocation and we wish you the absolute best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

No image

Poor communication 9/23/2014

Forgoing the issues with the moving company that was hired through Colonial, I have had nothing but issues with communication from the day of my pickup. Incorrect pickup date, incorrect delivery date, no one contacted the driver to inform him of a new cost at delivery, etc. I have since tried to get a resolution through Escalations, and their info/Customer Service email, and message/post on FB, but no one will call back, and I always get put off when I call back. more
Owner response
Owner response 9/23/2014
Ms/ Mrs Suttles, Colonial Van Lines Relocation Division is always working diligently to ensure that all of our customers are satisfied with the services provided and we believe it is important for us to know when we fail to meet our customers' expectations. This serves to confirm that we have received your review and based on the information provided in your posting, we were able to locate your account. We would like the opportunity to fully address your concerns and formulate resolution in regard to the issues stated. Your account has been forwarded to the appropriate department to be researched and our company will be in contact with you regarding our findings. If you have any further concerns that you would like to have addressed please feel free to contact our office at your earliest convenience at 800-456-0082. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

Great Company! 9/17/2014

From start to finish we had an excellent experience with Colonial Van Lines! They were the ultimate professionals and did a fantastic job moving our house hold goods across the country. And goodness we had a ton of stuff to move from Iowa to Florida and it all made it there perfectly! What we really loved is that we were always in contact with the company and always were in the know about what was going on. We highly recommend them! -Rachel and Family Job#: 55087863-CO-A more
Owner response
Owner response 9/19/2014
Our team is pleased to learn that we were able to achieve our goal of servicing a stress free move for you as we are aware that moving is seldom a stress free task. We appreciate the opportunity to have played a role in your relocation and we thank you for the time you have taken to share your experience with the public. Thank you for your business and we wish you the best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

Great move 9/17/2014

For our move from Kentucky to West Virginia we used Colonial Van Lines. We had a great experience from start to finish. They were in constant contact with us about the whole process. We were notified of the time they would arrive. Upon arrival the loaders were very professional and went over everything thoroughly. We were notified when our things would arrive in West Virginia. On delivery everything was unloaded and put in the designated areas of our new home! more
Owner response
Owner response 9/17/2014
Colonial Van Lines Relocation Division extends our sincerest gratitude for allowing us the opportunity to coordinate your relocation. We thank you for your business and wish you the absolute best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

Pretty good move. 9/10/2014

Really good move! Just some minor scratches on bed frame, but over all a great move. more
Owner response
Owner response 9/11/2014
Our team is elated to learn of your satisfaction with the services rendered throughout the duration of your relocation. We appreciate the opportunity to have played a role in your relocation and we wish you the absolute best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

Good MOVE! 9/9/2014

Superb job my Colonial in every regard! I was impressed by their professional appearance and demeanor. Great work! more
Owner response
Owner response 9/11/2014
Our team would like to thank you for your efforts made in sharing your feedback with the public. It was an honor to have played a role in your relocation and we wish you the absolute best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

WORST EXPERIENCE EVER!!! 8/27/2014

Don't do it! These guys are the worst ever. Three days late to pack the truck, never gave us updates, took 10 days to get to TX, then they didn't have all our furniture (43 days later we Still) don't have it; we have 10 fragile items broken and they threw the boxes around haphazardly, upside down, and stacked heavy boxes on top of boxes marked fragile. They do not keep you updated, they don't call back even though they assure you they will. They Did Not reassemble any of the furniture they packed up, nor did they take anything upstairs. This has been the Worst moving experience I have ever been through. We moved to Europe and Singapore in the 70s and that was a flawless move compared to what this was. Do Not Use Colonial Van Lines or Relo shippers (the truck company). You either won't get or your things or if you do they will be severely damaged. more
Owner response
Owner response 9/3/2014
We are truly sorry for the inconveniences that you incurred during your relocation process. We would like the opportunity to address your issues but based on the information provided we are unable to locate your account and unfortunately we could not investigate this matter. As we strive for complete customer satisfaction we urge you to call us at 800-456-0882 so that we may review your account and address any concerns you may have. Again, we apologize for failing to meet your expectations and we hope to hear from you regarding your concerns. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

Moved from GA to VA 8/18/2014

My experience was phenomenal! Everyone that was involved in the move did a great job starting with the estimator (Marcus M.), to the account manager (Miranda M.), to the movers who picked it up and delivered it to my new place. I am more than satisfied with the service and extremely happy that I chose Colonial Van Lines to help me with my move, and take some of the stress away. Everything went according to plan and was delivered timely without any damage to my belongings. I would definitely recommend them to anyone looking to relocate, and would let you know that everything will be delivered in one piece! more
Owner response
Owner response 8/26/2014
Our team would like to thank you for your efforts made in sharing your feedback with the public. It was an honor to have played a role in your relocation and we wish you the absolute best at your new location. Thank you. Colonial Van Lines Relocation Division

Relocation from Buffalo to Cherry Hill 8/13/2014

I was very satisfied with the service and the system that they used. They were all very profession and I would recommend this company. more
Owner response
Owner response 8/20/2014
Our team is elated to learn of your satisfaction with the services rendered throughout the duration of your relocation. We appreciate the opportunity to have played a role in your relocation and we wish you the absolute best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

No image

Job #55044186-CO-R1 8/11/2014

POSITIVE: Movers were awesome and worked really hard. Provided lunch and beverages for them and a tip to both when they picked up items and delivered items. The actual movers should be the ones to give you a quote on poundage....they are better at judging just by looking at the items. In fact, the mover told me that I am way over what was quoted and that was before we even got to the storage unit. NEGATIVE: The initial phone call to Colonial for to find out about the company and get an estimate. Tiago Lucena took my list of estimated items and gave me a quote. Then he spent another 15 minutes going on and on about the company. I revised my list after counting containers and boxes. The quote he gave me seemed like an awesome quote and he even said that was on the high side. I believe he purposely did this to get me to book with their company. more
Owner response
Owner response 8/12/2014
Our team is elated to learn of your satisfaction with the services rendered and that we were able to achieve our desired goal of relieving stress throughout your relocation. We are honored to have been given the opportunity to play a role in your relocation and sincerely thank you for your business. We wish you the best at your new location and should you ever require moving services in the future, we look forward to coordinating your move again. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

move from Missouri to Florida 8/11/2014

My moving experiance was way easier than I ever imagined it could be. The team was very professional and proficiant. Highly reccomend them. more
Owner response
Owner response 8/12/2014
Thank you for sharing your positive experience in regards to the services provided for your relocation. We appreciate the time you have spent in acknowledging the hard work that was put out in order to make your move a successful one. Best wishes in all your future endeavors. Thank you. Colonial Van Lines Relocation Division

Job#: 55095223-CO-A 8/9/2014

Job#: 55095223-CO-A My family and I moved from Washington state to Kentucky, so it was quite the trip. The movers that picked up our belongings were very professional and helped us make sure our items were safe. Although we had a couple of dressers break in the move, the movers felt bad and made sure we got the claim form we needed. We haven't gotten our claim back, but I hope that goes smoothly as well. The movers also forgot a box of ours on their truck, but they took the responsibility of mailing it to us themselves. The movers arrived within the time frame they first told us and kept us updated the whole trip when they would arrive. The one negative about the move was that our estimate was much lower than what we were quoted. We were expecting that number to go down, not up. more
Owner response
Owner response 8/12/2014
Our team would like to thank you for the effort made in sharing your experience with the public. We appreciate the opportunity to have played a role in your relocation and we wish you all the best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

Relocating 8/2/2014

Job#: 55098556-CO-Ar For a first time state to state moving experience for me, these movers were great! They provided me with step by step details covering my payment and the moving process! All the movers were professional, courteous, and very careful loading and unloading my belongings! I was specifically impressed with the way my fragile items were wrapped and loaded! Not one single item damaged upon arrival to my new home! I would definitely use this company again as well as recommend them to others. more
Owner response
Owner response 8/5/2014
Our team is elated to learn of your satisfaction with the services rendered. We wish to extend our sincerest gratitude for your efforts made in sharing your experience with the public as well as the recommendations made. Should you ever require moving services in the future, your business is always welcomed here at Colonial Van Lines Relocation Thank you for your business and we wish you the absolute best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

Good News 7/31/2014

I was moved by colonial van lines and I must say that they are the best movers I,ve ever had. The men were very respectful and very helpful to my needs. All my things arrived on time and well taken care of. I recommend this moving company to all who are seeking a moving company. Robert S more
Owner response
Owner response 8/5/2014
Colonial Van Lines Relocation extends our sincerest gratitude for allowing us the opportunity to coordinate your relocation. We thank you for your business and wish you the absolute best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division

Great Experience 7/31/2014

Job # 55083444-CO The move went very smooth. Everyone I spoke with at Colonial Van Lines was very professional, friendly & communicated when needed. Price was very reasonable to move 1500 miles. The carrier who picked up & delivered was Route 66 & they were terrific! Same guys picked & delivered to us. Very professional, friendly & everything came in 1 piece :) I would highly recommend this company for your next move. Randi Dickman 7/31/14 more
Owner response
Owner response 8/5/2014
Our team is pleased to learn that we were able to achieve our goal of servicing a stress free move for you as we are aware that moving is seldom a stress free task. We appreciate the opportunity to have played a role in your relocation and we thank you for the time you have taken to share your experience with the public. Thank you for your business and we wish you the best at your new location. Sincerely, Colonial Van Lines Relocation Division
< Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next >
FALL SALE!!!:
15% OFF all yearly plans
Use year15 at checkout. Expires 1/1/2020
Additional information
  • Neighborhoods:
badge